Bazarek z ciekawymi cytatami z książek #2

Dziś przychodzę do Was z kolejną porcją cytatów z książek. Takich, które dały mi do myślenia, uważam za mądre, prawdziwe albo zabawne. To cytaty, na które natrafiłam pośród swoich lektur i sprawiły,  że wyświetlił mi się w głowie znak "STOP" i skłoniły mnie do refleksji. 



Przypominam Wam, że możecie podrzucić mi cytaty, które Was poruszyły. Opublikuję je w kolejnych postach tego cyklu z zaznaczeniem, komu zawdzięczam ich obecność na blogu. Pamiętajcie tylko, żeby podać źródło cytatu, czyli z jakiej książki jest przez Was wyłuskany. 

A oto cytaty, które dziś dla Was przyszykowałam:

Tylko szczęście impregnuje nas na kontakty z innymi, w nieszczęściu szukamy pomocy i wsparcia. 
Małgorzata Gutowska-Adamczyk
"Podróż do miasta świateł. Róża z Wolskich"


Osoby z zewnątrz nigdy nie zrozumieją małżeństwa. Tylko mąż i żona wiedzą, jak naprawdę między nimi jest. 
J. K. Rowling "Trafny wybór"


 Kiedy jest się we dwoje, jedno powinno nosić drugie. Można zamieniać się rolami, ale jedno musi zawsze trzymać nas nad powierzchnią wody. 
Håkan Nesser" Samotni"


Elegancki sposób bycia chroni przed chamstwem. Zauważmy, że dobrze wychowane i delikatne kobiety raczej nie bywają obrażane i są lepiej traktowane niż te "luźne", zachowujące się po męsku.
Krystyna Kofta "Jak zdobyć, utrzymać
i porzucić mężczyznę"


Wszystkim nam, naukowcom czy nienaukowcom,  ogromnie trudno jest spojrzeć na świat umysłem innego człowieka, dlatego też nieustannie zaskakuje nas to, do czego są zdolni nawet nasi przyjaciele i sąsiedzi. Sąsiedzi seryjnego mordercy zawsze opisują go jako spokojnego, miłego, zwykłego faceta. 
Dean Koontz "Wielkie małe życie.
Wspmnienia o radosnym psie"


Gdyby zakochanie trwało zbyt długo, ludzie umieraliby z wyczerpania, arytmii lub tachykardii serca, głodu albo syndromu odstawienia snu. Ci, co by jednak nie umarli, w najlepszym wypadku skończyliby w szpitalu wariatów.
Janusz L. Wiśniewski "Samotność w sieci"


Nieważne do ilu orgazmów doprowadzi cię przyszły mąż, liczy się to, jakim będzie ojcem dla twoich dzieci.
Cathi Hanauer" Jędza w domu"


Ludzie zakochują się zawsze w najbardziej doskonałych aspektach osobowości tego drugiego. Bo kto by się nie zakochał? Każdy potrafi kochać najcudowniejsze fragmenty innej osoby. Ale to żadna sztuka. Sztuka polega na tym, żeby zadać sobie parę pytań: Czy mogę zaakceptować te skazy? Czy potrafię przyjrzeć się uważnie wadom partnera i oświadczyć: "Poradzę sobie z tym. Mogę coś z tego zrobić"? Bo dobry materiał zawsze tam będzie, zawsze będzie śliczny, iskrzący, tylko te śmiecie mogą nas zrujnować.
Elizabeth Gilbert" I że Cię nie odpuszczę...
czyli love story"


 (...) ludzie na ogół nie traktują swojego życia jako pasma urazów i traum, ale niektórzy są bardziej świadomi swoich uczuć dotyczących różnych rzeczy, które wydarzyły się kiedyś.
Katarzyna Grochola "Kryształowy anioł"


Kiedy ludzie widzą w kobiecie słabość, chcą pomóc. Kiedy widzą słabość w mężczyźnie - chcą ja wyplenić.
Norah Vincent" Mężczyzna od podstaw"


Mam nadzieję, że podoba Ci się kolejna porcja cytatów.  Daj mi znać w komentarzach, co o nich myślisz. 

Masz ochotę przeczytać, jakie cytaty znalazły się na pierwszym "Bazarku z cytatami"? Jeśli tak, kliknij tutaj

Jeżeli chcesz, żeby "Twoj" cytat znalazł się w kolejnym poście z cyklu "BAZAREK Z CYTATAMI", prześlij mi go na adres mailowy:

zaczytanadosamegorana@gmail.com

Komentarze

  1. J.K. Rowling- sama prawda :D cha cha
    Pozdrawiam,
    Reading-mylove :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne cytaty.
    Najbardziej spodobał mi się cytat z książki "I że cię nie opuszczę..."
    Chętnie sięgnę po tę książkę

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny post :) Wszystkie cytaty to czysta prawda.
    Oczywiście wszystkie mi się bardzo spodobały.

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie!
    https://czarodziejka-ksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że podobają Ci się cytaty przygotowane przeze mnie. Pozdrawiam i na pewno zajrzę :-).

      Usuń
  4. Piękne cytaty, uwielbiam czytać takie posty :)
    Pozdrawiam! http://literacki-wszechswiat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że podoba Ci się na moim bazarku :-). Zaczytana pozdrawia Zaczytaną ;-)

      Usuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za wizytę na blogu "Zaczytana do samego rana". Będę bardzo wdzięczna za pozostawienie śladu Twoich odwiedzin. Podziel się swoimi wrażeniami i refleksjami, stosując się do zasad netykiety. Spam oraz treści obraźliwe będą usuwane.

Popularne posty z tego bloga